Patarimai kokybiškam miegui

 

Pateikėme 8 praktiškus patarimus, kurie pagerins Jūsų miego kokybę.

1. Susikurkite įprastą miego ir kėlimosi tvarkaraštį (net ir savaitgaliais): tai sustiprins kūno užmigimo/pabudimo ciklą ir padės Jums reguliariau užmigti naktį.

2. Susikurkite įprastą miego laiko rutiną: kiekvieną vakarą prieš miegą užsiimkite tokia pačia veikla, kad kūnas gautų žinutę, kad jau laikas miegoti.

3. Susikurkite idealią miego aplinką. Vėsus, tamsus, ramus ir patogus kambarys idealiai tinka geram nakties miegui. Sumažinkite kambario temperatūrą (18 - 20ºC gali būti idealia temperatūra miegui). Šiltas kambarys arba pernelyg daug antklodžių gali trukdyti miegoti. Ideali santykinė drėgmė miegamajame yra nuo 60 iki 70 procentų.

4. Miegamasis skirtas tik miegui. Pasistenkite miego aplinkoje nedirbti, nelaikyti kompiuterių ir televizorių, nes tai gali sukelti stresą ir nerimą.

5. Prieš miegą nevalgykite. Lengvai pavakarieniaukite mažiausiai prieš porą valandų iki miego. Stenkitės nevalgyti aštraus ir riebaus maisto ir daug negerkite. Jeigu vakarienei suvalgysite daug baltymų turinčio maisto, pvz. žuvies, vištienos ar tam tikrų daržovių, naktį nejusite alkio priepuolių. Jeigu prieš miegą esate alkani, Jūsų skrandį nuramins lengvas užkandis, kuriame daug angliavandenių ir mažai baltymų – tai padės Jums užmigti.

6. Prasimankštinkite ne prieš pat miegą, bet mažiausiai prieš tris valandas iki ėjimo gulti. Vakare venkite alkoholio, kofeino ir nikotino.

7. Pirmiausia miegokite naktį. Dieną stenkitės neprigulti arba nusnūskite ne ilgiau nei 20 minučių.

8. Miegas – tai būtinybė, o ne prabanga. Dėl miego trūkumo gali atsirasti tokios pasekmės:

* Jūs visada jaučiatės pavargę

* Aukštas kraujo spaudimas

* Širdies ir kraujagyslių liga

* Diabetas

* Nutukimas

* Prastas darbas kitą dieną

* Sunkumai sutelkti dėmesį

* Dirglumas, neramumas, nepastovi nuotaika ir negebėjimas save kontroliuoti

Miego trūkumas buvo naudojamas kaip tardymo metodas. Tardymo aukoms neleista miegoti keletą dienų. Kai jiems galiausiai būdavo leista užmigti, jie būdavo netikėtai pažadinti ir apklausiami. Menachem Begin, Izraelio Ministras Pirmininkas 1977-83 m. aprašė savo patirtį, kai jam kaip KGB kaliniui Rusijoje, nebuvo leidžiama miegoti tokiais žodžiais: „tardomo kalinio galvoje pradeda formuotis rūkas. Jo dvasia mirtinai pavargsta, kojos nelaiko, o viska, ko jis nori tėra miegas... Visi, kada nors turėję tokį troškimą, žino, kad su juo negalima palyginti net alkio ir troškulio“.