Miego testai ir tyrimai

Visi žinome, kad poilsio valandas apibūdina skirtingi etapai. Mūsų smegenys ir kūnas iš tikrųjų pailsi tik gilaus miego metu, kuris nurodomas prie 3 ir 4 etapų. Nuo 1 iki 4 etapo yra nurodomas NREM (negreitas akių judėjimo) miego ciklas. Greitas akių judėjimo ciklas (REM), arba kitaip 5 etapas, neįtraukiamas į tyrimą.

NREM miegas dalinamas į keturis etapus:
 

* Etapas 1:
 

Būsena tarp nemiegojimo ir užmigimo – lengvas miegas
 

* Etapas 2:
 

Miego pradžia – Atsiribojama nuo aplinkos – Kvėpavimas ir širdies ritmas normalūs – Nukrenta kūno temperatūra (dėl to patartina miegoti vėsiame kambaryje)
 

* Etapai 3 ir 4:
 

Giliausias ir labiausiai jėgas grąžinantis miegas – Nukrenta kraujo spaudimas – Sulėtėja kvėpavimas – Atsipalaiduoja raumenys – Padidėja kraujo tiekimas į raumenis – Audiniai auga ir atsistato – Atstatoma energija – Išskiriami tokie hormonai kaip augimo hormonas, būtinas augimui ir vystimuisi, įskaitant raumenų raidą

REM miegas (25% nakties) prasideda, praėjus 90 minučių po to, kai užmiegama. Jis pasikartoja maždaug kas 90 minučių, vėliau naktį tampa ilgesniu ir apibūdinamas tokiomis savybėmis: suteikiama energija smegenims ir kūnui – padeda vykdyti veiklą dienos metu – smegenys yra aktyvios ir matomi sapnai – akys laksto pirmyn ir atgal – kūnas tampa nejudrus ir atsipalaidavęs, o raumenys atsiplaiduoja.
 


Reikia suprasti  miego svarbą; jeigu miegas greitai nutraukiamas, kūnas neturi galimybės pereiti visų etapų, reikalingų raumenų atstatymui, atminties sustiprinimui ir augimą bei apetitą reguliuojančių hormonų išskyrimui. Taigi mes pabundame mažiau pasirengę susikoncentruoti, priimti sprendimus ar pilnai įsitraukti į mokyklinę ar visuomeninę veiklą.

Mokslininkai pristatė daug būdų, kaip miegas siejasi su atmintimi. Parodyta, kaip darbinę atmintį veikia miego trūkumas*. Darbinė atmintis yra svarbi, nes ji išsaugo aktyvią informaciją, reikalingą tolesniam aukšto lygio pažintinių funkcijų, pvz. sprendimų priėmimo, pagrindimo ar epizodinės atminties, apdorojimui ir parėmimui. 18 moterų ir 22 vyrams buvo leidžiama miegoti tik 26 minutes per naktį 4 paras. Gerai pailsėję subjektai atliko pirminius testus, o paskui buvo tikrinami du kartus per dieną visas 4 paras, kai jiems nebuvo leista išsimiegoti. Atlikus paskutinį testą, darbinės aplinkos vidurkis išsimiegoti negavusios grupės atveju sumažėjo 38%, lyginant su kontroline grupe.

Atlikdami vėlesnius tyrimus, patikrinome miego kokybę, miegant ant Technogel pagrindu sukurtų čiužinių ir ant standartinių poroloninių čiužinių. Tyrimai atlikti Turino „Le Molinette“ miego centre ir buvo gauti tokie rezultatai:

    Sveiki savanoriai buvo tirti laboratorijoje, naudojant video polisomnografiją (PSG).
    Naktį miegant ant Technogel® pagrindu sukurto čiužinio, statistiškai reikšmingai pailgėjo negreito akies judesio (NREM) miego etapų 3 ir 4 (SWS) trukmė – iki 45%, ir sumažėjo 1 etapo NREM miego trukmė ir pabudimai tik užmigus (WASO), iki 33%. Be to, odos ir čiužinio temperatūra buvo žemesnė, o lova patogesnė.
    Nepastebėta pasikeitimų REM miege ir keičiantis etapams.
    Profesorių atlikti tyrimai su sveikais savanoriais rodo, kad gelio pagrindu (Technogel®) sukurti čiužiniai sustiprina miegą; šis poveikis gali būti įtakojamas terminių ir biomechaninių skirtumų tarp porolono ir gelio.
    Profesorių atlikti tyrimai parodė, kad subjektyvus lovos komfortas buvo daug didesnis, naktį miegant ant Technogel® pagrindu sukurto čiužinio. Tai gali pagerinti miego kokybę, nes bendra miego trukmė ir gilaus miego trukmė (SWS) padidėja, o pabudimų skaičius miegant (WASO) šiomis naktimis sumažėja.